Блогът е създаден да популяризира опита ми като учител, резултати и други важни моменти от моя живот!
Превод
Търсене в този блог
понеделник, 28 юни 2010 г.
ЗПГ „Кл. Тимирязев” приключи работата си по проект Заедно за по-можещи специалисти 2
неделя, 23 май 2010 г.
Земеделска гимназия, гр. Сандански приключи работата си по проект „Моето училище е моят дом” в Южна Италия
Добавете надпис |
Част от престоя ни в Италия бе посветен на културен отдих.
Лица от ЗПГ”Кл. Тимирязев” посетили Ренде, Италия
вторник, 6 април 2010 г.
Земеделска професионална гимназия отвори вратите си за партньори от Литва, Гърция, Турция, Полша и Италия
В периода от 26 март до 1 април гимназията ни като домакин на петата работна среща по проект „Моето училище е моят дом”отвори вратите си и посрещна 35 ученика и учителя от страните – партньори по проекта. Темата на срещата бе „Учители и ученици - заедно по пътя на професионалната реализация ”. По време на срещата партньорите споделиха своите знания за животът и делото на Ян Коменски, представиха презентации за патрона на програмата, показаха изработени картички и постери, свързани с проекта . По този начин всички заедно се включиха в инициативата „Месец на Коменски” и тържествено отбелязаха 418я му рожден ден. Разглеждането на делото на Коменски от шестте различни страни на английски език - работния език на проекта, участието на ученици и учители в открит урок по „Търговски дизайн и аранжиране”, подготвен и изнесен от старши учител Людмила Каратанчева, провеждането на дискусия по темата „Моята професия мечта” показа на практика колко е важно ученето на чужд език. Участието на ученици от страните-гости с нашите ученици в 10 екипа, сформирани на момента, по време на открития урок пък показа на практика как може да се прилага иновативния метод „Ученици обучават ученици”. В проведената ролева игра бе създадена ситуация – на всеки екип бяха предоставени материали , с помощта на които учениците изработиха различни букети и аранжировки.
Самото обучение се превърна в един забавен начин за усвояване на нови знания и умения у учениците-гости и затвърдяване на същите такива у учениците-домакини, свързани с аранжиране на цветя и наближаващия празник Великден. С това до голяма степен съумяхме да постигнем сътрудничество в сферата на учене и да обменим добри практики за това. В този случаи, различният статус на всяко училище, участник в проекта / само нашето е професионално/, направи въпросния урок интересен и за учителите. Положителна роля в представената практика изигра и начина на формиране на оценка за изработените букети и аранжировки. В журито участваха ученици-домакини и ученици гости. След попълване на оценъчните карти, разработени от учителя като най- добри индивидуални аранжьори се представиха Александра и Винченцо от Италия, работили под ръководството на Николай, България.
Момичетата от Литва пък взеха първото място за групово участие. На тях и на отборите от останалите страни бяха връчени сертификати за участие в урока. Освен сертификатите на учениците директорът на гимназията, Емил Терзийски връчи на представителите от всяка страна юбилеен плакет „Петдесет години – Земеделска професионална гимназия”.
За да се реализират по-добре целите на проекта, а именно училището да се превърне в едно привлекателно място за всеки ученик, още по време на първата среща в Литва бе решено във всяка страна да се изгради кът за отдих. В него трябва да бъдат включени символи или елементи, свързани с традициите и обичаите на всеки един от партньорите. За тази цел учениците от нашата гимназия изработиха 6 мозаечни пана – за всяка една от страните и две – с картата на Света и Европа. По време на срещата учениците –
участници в проекта имаха възможност да участват при оформянето на ансамбъл от 8те мозайки и името на проекта в двора на училището. Те сами залепиха своето пано, символ на страната върху предварително изграден шестостен. По този начин създадената композиция не само ще краси училищния двор, но и ще напомня са съответната страна и за участниците в проекта.
За доброто сътрудничество и за продължението на взаимно разбирателство между учениците и учителите от България, Литва, Гърция, Турция, Полша и Италия допринесоха и проведените екскурзии в нашата страна. Бяха посетени Благоевград, Мелник, Рупите, Рилския и Роженски манастир. По време на пътуванията, в свободното време и във времето прекарано в приемните семейства всички ние успяхме да установим, че имаме общи ценности, въпреки културните и религиозни различния. Под звуците на кръшна българска музика, с разучаване на стъпките на нашите народни танци гостите се докоснаха до магията на българското хоро и се почувстваха като една общност.
Раздялата бе трудна, бяха изказани думи на благодарност, на взаимоуважение, бяха направени планове за бъдещето. А ние като домакини се надяваме всеки участник в проекта, отпътувайки към своята родина да запази в своето сърце спомена за нашата красива страна и да си пожелае отново да почувства българското гостоприемство.
PS – Дейността се финансира по линия на Програмата за учение през целия живот. За съдържанието носят отговорност единствено авторите. Европейската комисия и Националната агенция не поемат отговорност за начина, по който предоставената информация може да бъде използвана.
четвъртък, 18 март 2010 г.
Месец на Коменски в Земедеската професионална гимназия Сандански
Животът и делото на Коменски
/ линк към клипчето/
http://vbox7.com/play:2f144fcf
През този месец по време на голямото междучасие с помощта на клипче, съдържащо информация за живота и делото на Ян Коменски ние провеждаме месец на Коменски.
Финал на месеца ще е срещата ни с училищата по проект "Моето училище е моят дом". Партньорите ще пристигат на 26 и 27 март / Литва, Полша, Гърция, Италия и Турция/. 35 участници - гости и участници в проекта от Земеделската професионална гимназия ще празнуват заедно рожденния ден на патрона. Учениците от всички страни са разработили и ще представят картички и постери за проекта и програмата.
Ще бъде открито пано от мозайки, свързани със страните, участници в проекта. Гостите ще участват в училищния празник на цветята "Задала се е цветница", ще посетят ще участват в урок, в който ще придоблият известни умения за аранжиране на цветята.
понеделник, 30 ноември 2009 г.
Приключи проект "Заедно за по-можещи специалисти"
неделя, 25 октомври 2009 г.
Comenius project
- Дина Лoзанова Кирилова – координатор по проекта, учител по информатика и ИТ
- Тодорка Георгиева Митрева – учител по немски език
- Костадин Вангелов Стоянов- учител по математика
- Харалампи Иванов Иванов – учител по история
- Иван Валериев Стоилов – учител по икономически дисциплини
- Виолина Красимирова Бунджева ученичка от 12а клас
- Надя Димитрова Милева ученичка от 12а клас
- Златина Илиева Иванова ученичка от 12а клас
понеделник, 13 юли 2009 г.
Ромале
събота, 30 май 2009 г.
Comenius project
Moето училище е моя дом - работна среща в Гърция
Трета работна среща по проект "Моето училище е моя дом" за периода от 25 до 28 април 2009 год.
Екипът от 5 учители и 4 ученика от ЗПГ”Кл.Тимирязев” гр.Сандански се завърна благополучно от Гърция. Посещението в съседската страна бе свързано с работата ни по пооект от европейска програма ‘Учене през целия живот” Секторна програма „Коменски" . На срещата, проведена в селището Капандрити, намиращо се на 30 км. преди Атина по магистрала Е75, заедно с нас участваха екипи с учители и ученици от Литва, Полша, Гърция, Турция и Италия, бяха обсъдени образователните системи на страните-партньори и техните недостатъци. Въпреки различията се оказа, че проблемите, свързани с обучението на младите хора са едни и същи. Във всяка страна образованието е с енциклопедичен характер. Това обаче е характерно не само нашата страна, но и в Литва и Полша, страни от бившия социалистически лагер. И в трите страни се правят чести реформи, отнасящи се до организирането и управлението на образованието, правят се промени в учебните програми, издават се много учебници. Проблемите на всяка една страна бяха обсъдени с конкретни примери, като се търсеха общите неща и се коментираха различията. По време на срещата се обърна особенно внимание на личността на учителя. Учениците, участници в проекта гледаха филм свързан с училището и коментираха / много разпалено/ какъв биха искали да бъде техния учител. Особенно добре се изяви Невена Станкова, ученичка от 11а клас, която мотивирано направи паралел между строгия и добрия учител. Накрая, подтикнати от българските момичета - Невена, Илиана, Яна и Елена всички се съгласиха, че не всеки има възможността да бъде обучван от велики учители като Сенека и Аристотел, но е много добре да имат поне един, който не само ги обучва, а да ги провокира и вдъхновява. А ние учителите, тайничко си пожелахме да сме от тези, който умеем да вдъхновявме. Със своите езикови познания и обща култура момичетата оставиха трайни впечатления сред присъстващите.
Един от проблемите на образованието в отделните страни е липсата на мотивация в двете страни на образователния процес – учители и ученици. Тук нашия екип показа какви усилия се правят у нас това да се промени. Работата по различни проекти, многото извънкласни форми и участието в различни състезания – общински, областни, национални и международни донякъде спомагат за проедоляване на апатията у ученика и учителя. Оказа се, че гимназията от Литва също като нас работи по много проекти. Всички страни, участници в проекта, провеждат занимания извън учебния процес. Лицеят – домакин ни приветства с прекрасни изпълнения на училищните вокална и танцова групи, а рок -групата ни изнесе цял рецитал. На фона на добрата атмосфера, включваща не само радушния прием, но и добрата материална база всички останахме доволени от съвместната ни дейност.
Освен обсъждането на образователните системи, на работната среща бе обсъден прогреса на проекта. В общия сайт, с есетата на нашите ученички, с речника, влючващ 15 израза на различни езици, изработен по времето между срещите в Литва и Полша, има галерия от снимки, показващи ефекта от съвместната ни работа. Но все пак има и някой пропуски, свързани с координацията между отделните страни. Те бяха обсъдени и се взе решение на следващата среща, която ще бъде през октомври в Турция да се отчете ефекта от тях като същевременно с това се разгледат отново проблемите в образователните системи и да се предложат решения, като всяка стана се опита да даде идея за решение не само за себе си, но и за партньора.
Два дни от престоя ни в Гърция бяха посветени на културен отдих. Нашите домакини бяха организираха посещение в столицата Атина. Посетихме Акропола, Агората, страринния квартал с кафенета и таверни Монастираки, олимпийския стадион и новите модерни съоражения, построени специално за олимпиадата в Атина през 2000г. . На пл. "Ситагматос", където се намира парламента - мощна неокласическа сграда с голям мраморен площад и паметник на незнайния войн видяхме смяната на караула, представляващ мини спекаткъл, в който войниците, облечени в типични гръцки носии изпълняват интересни движения. В станицята на мертото, намираща се в близост до този площад се намира малък археологически музей, който разгледахме с удоволствие. Хапнахме традиционни гръцки храни в мол, намиращ се в модерна Атина.
Посетихме археологическия обект в град Делфи, който древността бил водещ религиозен център за Древна Гърция с прочутото светилище на Делфийския оракул свързан с бог Аполон . Древните гърци са вярвали, че там се намира пъпа на света. Снимахме се пред скалата на Сибила, поиграхме на сцената на античния театър, изкачихме се на стадиона, на който са провеждани Питийските игри, включващи освен спортни и музикални състезания. Интересен експонат в музея на Делфи е сфинкса с тяло на лъвица и глава на девойка, който също видяхме.
От хълма, в близост до съвременния град, макар и за миг се насладихме на прекрасната гледка към Средиземно море. Разходихме се из селището Арахова. То ни грабна с невероятния си пейзаж, с очарователна архитектура и множество малки, тесни улички, на който са накацали бели, с много цвятя, къщи.
Но всяко начало има своя край. Оставайки с чудесни впечатления от домакините и от древната история на страната , заредени с оптимизъм , създали нови приятелства , ние потеглихме към дома.
И както казва Невена Станкова, на нас ни харесва да посещаваме чужди страни, да се докосваме до техните истории, да контактуваме с различни хора и да се убеждаваме, че макар и различни, имаме много общи неща, , но винаги ще желаем да се връщаме в родината ни, защото по-хубаво от дома няма
Лица от ЗПГ”Кл. Тимирязев” посетили Гърция
1. Ваня Рашева Гоцева – помощник директор по административните въпроси
2. Дина Лoзанова Кирилова – координатор по проекта, учител по информатика и ИТ
3. Румяна Кирилова Терзиева – учител по Англйски език
4. Божидар Георгиев Цулев – учител по практика
5. Славчо Василев Ангелов– учител по практика
6. Невена Валентинова Станкова - ученичка от 11а клас
7. Яна Николаева Златкова - ученичка от 11а клас
8. Илияна Иванова Артъкова - ученичка от 11а клас
9. Елена Иванова Томова- ученичка от 10б клас
PS – Дейността се финансира по линия на Програмата за учение през целия живот. За съдържанието носят отговорност единствено авторите. Европейската комисия и Националната агенция не поемат отговорност за начина, по който предоставената информация може да бъде използвана.