Превод

неделя, 28 април 2024 г.

Ai chatbot със SchoolAI

 На 14 март гледах един уебинар по проект https://daiverse.eu/, видеото беше в etwinning, но днес не успях да го намеря. В по-горе посочения сайт стои покана за участие в курс по темата, но през октомври, ноември. Това ме провокира да направя този пост.

За да се запозная с платформата SchoolAI заслуга има Arjana Blazic, учител от Хърватия, който следя с интерес.

Регистрирайки се в платформата имаш на разположение пространство. Можеш да избираш популярно, споделено и най-интересното - да създаваш свое. Това е място за учене с помощта на ИИ.

Подобно на работата в mizou можеш да подготвиш мястото за учене - даваш име, описваш за какво ще служи и как ще помага на учениците в ученето и ги им указваш какво се очаква от тях. Имаш възможност да зададеш стандарт от списък, да избереш класа. Даже можеш да запишеш разговорът да се води на български език. 

След като си готов с инструкциите, съхраняваш и използваш. Достъпът до пространството е чрез линк или QR код. връзка тук

Прозорецът ви ще изглежда така:


Ученикът въвежда името си и е в пространството. Аз експериментирам отново с Джон Атанасов. Ученикът трябва да  разбере какви са  предпоставките за появата на компютъра, кой е Джон Атанасов и какъв е неговия принос за това.

Разговорът се води по подобие на бот-а създаден в mizou , но звуковия отговор е ужасен. Тук езиците са малко, а не както в mizou (50 на брой).


Не може ученикът да отговаря с микрофон, но е добре, че ботът разбира български. По-важно е обаче, че има "украински" 😒. 

В тази платформа ученикът не може да заяви, че е приключил работата си. Учителят може да му я върне, той да доработи и да промени оценката си. 

Учителят може да приключи сесията, да прегледа чатът, да го спре или да премахне ученика. 



 Може да разгледа работата и оценката, която ботът дава:


Интересното тук е, че работата на учениците може да се изтегли в екселски файл, който обаче с кирилицата не сработва. 
Платформата работи с OpenAI, а Mizou с ChatGPT. 
Другата разлика е, че SchoolAI e разработка за училищата от САЩ. 
Да се надяваме, че в скоро време ще има и български език и нещата ще бъдат добри.




Как да създадете атрактивен видеоклип с Canva, AI, ElevenLabs и Animated Dreawings

 Стъпка 1. Избираме обект в Canva , например ЯБЪЛКА. Поставяме лице, крака и ръце. Съхраняваме във формат png. 

Стъпкa 2. Анимираме изображението с Animated Dreawings и съхраняваме във формат mp4.

Стъпка 3. След като генерирахме забавен текст или си го измисляме сами го превръщаме в глас с помощта на ElevenLabs, съхраняваме във формат mp3.

Стъпка 4. Отново в Canva, след като сме избрали подходящ фон генерираме видео от създадените вече анимация и звук. 

Получи се : 




Забележка: Можем да продължим като последователно анимираме други подходящи обекти, озвучим с подходящ текст и обединим всичко в един клип.



понеделник, 4 март 2024 г.

AI Chatbot С MIZOU.COM

Платформата mizou.com предоставя на учителите прекрасна възможност, използвайки изкуствен интелект да  създадат и предоставят на своите ученици бот, който да направи класната стая по-атрактивна и интересна. Безплатната версия дава възножост да създадвш ботове, както и да използваш създадени такива. Има ограничение за 50 участника в сесии на ден, използва се:

✔️ Основен модел: GPT-3.5
✔️ Поверителност и сигурност на данните
✔️ До 50 езика
✔️ Реч към текст
✔️ Текст в говор

Харесах тази прекрасна платформа защото учителят може да направи бот по собствен сценарий, да даде инструкции и правила за работа,   да го предостави на учениците с линк или QRкод и след това да оцени тяхното умение да задават въпроси или да дават отговори. Платформата не  използва данни от чатове на ученици за обучение на модели с изкуствен интелект. Затова няма изискване учениците да  влизат в системата. Техните работи се съхраняват в профила на учителя. .

А възможността да използваш ботове, създадени от друго учители е повече от чудесна възможност. Можеш да ползваш бота директно, но можеш да му зададеш други правила и да промениш подхода за оценяване.

Какво направих аз : 

AI Chatbot се каза Джон Атанасов. Ученикът е журналист и трябва да проведе интервю с Джон Атанасов. Ученикът трябва да разбере какъв е приноса на Атанасов за развитието на електронно изчислителната техника. 

Едно от важните условия е проектирането на задачата е условието да се води на български език.

Вход за провеждане на интервю  тук или със сканиране на код 


След отварне на вързката ученикът вижда този прозорец :


Попълва името си и започва работа. Ако не завърши сесията, можеш да се върнеш и да започнеш отново.
Прозорецът, в който ученикът работи изглежда така:

Освен, че ученикът може да чуе отговора на бота, той може да задае въпроса си с помощта на микрофона в дясно от полето, където може да напише своя въпрос.
Ако той не завърши сесията, това ще се отрази в учителския профил и оценяването, ако учителят е задал и времеви интервал. Ако е завършил сесията си, ученикът може да си направи самооценка и да заяви своята удовлетовореност от своята работа.
Учителският екран, свързан с текущата сесия  изглежда така:
Тези ученици, който са завършили сесията са получили оценка. В случая не е зададено време за край на сесията и за това учителят трябва да оцени, когато реши,  работите на учениците като използва менюто, появяващо се от 3те точки. Има възможност да му даде нов достъп, да приключи сесията му, да прегледа работата му и да го оцени.


Така изглежда оценката и работата на ученика, който не е изпълнил поставената задача:


А така, на ученик, който е изпълнил заданието:


Ако пък решите да използвате бот, от друг учител, не забравяйте да му зададете разговорът да се води на български език!

Интересено е, че тествайки такъв бот, забелязах че той допуска грешки. Но когато си настоятелен, получаваш адмирации, за това че знанията ти са трайни.

В следващото изображение може да се види, че  това е отразено в оценката. Вижда се и обратната връзка с ученика, в долиния ляв ъгъл.












вторник, 20 февруари 2024 г.

Как Big HUGE Labs ви помага да правите страхотни неща с вашите снимки!

Big HUGE Labs e платформа, с която можете от своите снимки да направите:

  • безплатни видове   плакати - мотивиращ, забавен, филмов, 
  • обложка на книга, плоча;
  • пъзел;
  • значка;
  • карта;
  • тапет;
  • билборд и още много...
Платформата поддържа връзка с flickr , където можете безплатно да съхраните свои снимки.
Препоръчвам платформата да се използва не само в часовете по технологии, но и като средство за разработка на материали, свързани с проектни дейности.

Пример : Календар за м.март, 2024год.



неделя, 18 февруари 2024 г.

Първокласен AI синтез на глас

  • Преобразуване на текст в глас на български език - https://elevenlabs.io/

  • Безплатният план включва:

  • Синтез на реч - Без търговски лиценз
  • 10 000 знака на месец
  • Създава до 3 персонализирани гласа
  • Създава произволни гласове с помощта на Voice Design
  • Достъп до споделени гласове в гласовата библиотека
  • Генериране на  завладяваща реч на 29 езика
  • Дублаж - превеждане  вашите видеоклипове от 57 езика на 29 езика. Зарежда се с 2000 символа в минута
  • API достъп
  • Висококачествени 128kbps аудио изходи.


събота, 16 декември 2023 г.

Мечетите стават реалност - Бразилия § Арженитна § Парагваи § Урагвай - първа част

 Първи ден на Бразилска територия

Обичам да пътувам, дали защото съм родена на 27 юли - денят, в който почитаме светеца  Пантелеймон, познат още като Пантелей пътник или пък защото съм любопитна и не обичам да съм на едно място. Не зная кое от двете е вярно, но истината е, че пътуването ме прави щастлива. И така, съвсем набързо, без много обмисляне, мечтата ми да стъпя на  Латинска Америка стана реалност. Желанието ми да посетя Бразилия и най-вече, карнавала в Рио де Жанейро не се промени в годините. Много пъти съм твърдяла, че първата ми работа след като се пенсионирам е да отида в Рио през февруари. Февруари, защото това е времето на карнавала, а аз обожавам латиноамериканските ритми и самбата. Само че след дълги години учителска работа, желанието ми това да се случи през февруари се промени. Не обичам места с много шум и навалица. Затова с удоволствие приех поканата на моя приятелка от студентските години, заедно да посетим Бразилия и Аржентина в периода 24.11 - 7.12 тази година (2023). 
И така, отново на път. Нощен полет  с прекачване през Франкфурт и сме в Рио де Жанейро рано сутринта. 




И ето го очакваното място, Кацаме безаварийно!







Чувствам се прекрасно, въпреки дългия полет. Слагам сандали, прибирам яке, поло и оставам по тениска. В Рио е лято! Ура.



Международно летище на Рио де Жанейро/Галеао се намира на остров Governador, взимаме си багажа и след кратка среща с месния ни гид се отправяме към Копакабана където е нашия хотел.
Хотел "Арена Леме" е на първа линия, 13 етажа с чудесна гледка към океана. 
Оставяме си багажа на рецепцията, слагаме по-леки дрехи и отиваме да сменяме пари. 

Настаняването ще бъде след 14:00 часа и затова решихме да оползотворим времето си като се изкачим до Forte Duque de Caxias. 








Има, няма половин час и сме на върха. Гледката е чудесна - към Захарна глава, плажа Копакабана, океана, многоженство малки островчета. Разглеждаме всичко - военни съоръжения, малкия музей, тунелите и снимаме, снимаме, снимаме. Не знаем още какви красоти ни очакват.

В ходът за крепостта е през военната зона, попитахме охраната и бяхме насочени към пътеката - камениста, малко стръмна, сенчеста, на места с гъста растителност. По пътя се срещнахме с малко маймунки, свикнали с хората, елегантни позиращи за снимка. След справка научаваме тяхното име - мармозетки.










Слизането е по-лесно, в хотела вече тече настаняването. Трябваше да попълним декларация, че хотелът не носи отговорност за изчезнали ценности, който не са в сейфа. Всяка стая има сейф, който може да се използва без допълнително заплащане.
Стаята, която получаваме е на втория етаж, с изглед към плажа. Изглед от прозореца:


Освежаваме се, слагаме банските и хукваме към океана. Приказно!!!
Въпреки умората, правим разходка по плажната ивица около 4 км, чак до другия край, където заливът свършва с друг форт с множество кафенета и красиви гледки.
Появата на облаци, вятър и смрачаването ни карат да се върнем в хотела. Изкушени сме да опитаме прочутата кайпириня, но се въздържаме. Очаква ни специална бразилска вечер в ресторант, който не е близо до хотела. Отиваме с автобус.
Ресторантът е семпъл, много маси, много туристи. Има салатен бар, но основната храна - месо от различни части на прасето  се предлагат докато не кажеш - стоп. Този вид скара се нарича чураскария като различните видове месо се поднася на дълги шишове, директно в чинията ти.  Интересна атракция,  цената която заплатихме обаче беше много виска /120лв./. Напитките трябваше да платим допълнително. По време на вечерята ни предлагаха напитка с името на ресторанта CARRETAO в голяма бутилка и атрактивно изпълнение.
Бирата, особено "Колорадо" е страхотна. Има 4 вида, който ще опитаме следващите дни.






Уморени, но щастливи правим опит да се справим с часовата разлика!









сряда, 8 ноември 2023 г.

Генератор на дейности за вашия клас по зададена тема с помощ от изкуствения интелект

AI Chatbot АватарЕдин чудесен инструмент на  RockettAi e генераторът на дейности /activity-generator/


Проектът, по който смятам да работя е :

Заглавие: "Зелени умения за социално земеделие"

 Избирам една от предложените програми, избирам възрастова група и изкуственият интелект ми дава този резултат. Повече от доволна!


  1. Въведение в социалното земеделие

    • Обсъдете концепцията за социално земеделие и значението му в практиките на устойчиво земеделие.
    • Гледайте видеоклипове или документални филми, представящи успешни инициативи за социално земеделие.
    • Поканете гост-лектори от местни ферми или обществени градини, за да споделят своя опит.
  2. Опазване на почвата и компостиране

    • Провеждайте практически дейности, за да демонстрирате важността на опазването на почвата и компостирането.
    • Създайте контейнер за компост в училищната градина и включете учениците в поддържането и наблюдението му.
    • Провеждайте експерименти, за да изследвате процеса на разлагане и неговия принос за плодородието на почвата.
  3. Отглеждане на органични зеленчуци и билки

    • Планирайте и проектирайте мини органична зеленчукова и билкова градина в училищните помещения.
    • Научете учениците за методите на биологично земеделие и ползите от консумацията на биологични продукти.
    • Разпределете отговорностите на учениците за засаждане, поливане, плевене и прибиране на реколтата от градината.
  4. Разбиране на практиките за устойчиво земеделие

    • Проучвайте и обсъждайте различни техники за устойчиво земеделие като сеитбообращение, придружаващо засаждане и пермакултура.
    • Организирайте екскурзии до местни ферми, прилагащи устойчиви практики.
    • Провеждане на групови проекти, при които учениците проектират и представят свои собствени планове за устойчиво земеделие.
  5. Опазване на водата и напояване

    • Обучете учениците за важността на опазването на водата в селското стопанство.
    • Демонстрирайте различни методи за напояване и тяхната ефективност.
    • Насърчете учениците да проектират и изграждат свои собствени устойчиви напоителни системи, използвайки рециклирани материали.
  6. Дива природа и биоразнообразие

    • Проучете ролята на пчелите, пеперудите и другите опрашители в селското стопанство.
    • Създайте градина, подходяща за пеперуди или пчели, в училищните помещения.
    • Провеждайте проучвания или дейности за наблюдение на птици, за да наблюдавате и документирате местната дива природа.
  7. Прибиране на реколтата и консервиране на храни

    • Организирайте училищен фестивал на реколтата, където учениците могат да покажат и отпразнуват своите градински продукти.
    • Научете учениците на различни методи за консервиране на храни като сушене, замразяване и ецване.
    • Насърчете учениците да създадат книга с рецепти, използвайки консервирани градински продукти.
  8. Ангажираност на общността и социална отговорност

    • Планирайте дейности за ангажиране на общността, като доброволчество в местна хранителна банка или организиране на фермерски пазар.
    • Обучете учениците за значението на подкрепата на местните фермери и закупуването на местно произведени продукти.
    • Обсъдете проблемите с хранителните отпадъци и проучете начини за намаляване на хранителните отпадъци в общността.
  9. Отразяване и представяне

    • Осигурете възможности на учениците да разсъждават върху своите учебни преживявания по цялата тема.
    • Насърчете учениците да представят своите открития, опит и проекти пред останалата част от училището или родителите.
    • Празнувайте и признавайте усилията и постиженията на учениците чрез сертификати или награди.

Забележка: Дейностите, изброени по-горе, могат да бъдат адаптирани и модифицирани според специфичните нужди и ресурси, налични в училището.

понеделник, 6 ноември 2023 г.

Изкуственият интелект, който генерира обяснения за всеки проблем

AI Chatbot Аватар Един чудесен инструмент на  RockettAi e 

Concept Explainer


Какво направих?

Зададох въпрос  " Защо акулите плуват по-бавно в Гренландия?"


Получих следния резултат, като използвах гугъл преводач.
Изкуственият интелект ни дава сленото обяснение. 

Заглавие: Защо акулите плуват бавно в Гренландия?

Въведение: Здравейте ученици от  3 клас! Днес ще разгледаме една вълнуваща тема, свързана с биологията. Ще обсъдим защо акулите плуват бавно в Гренландия. Сега Гренландия е място далеч от тук и е невероятно студено. Така че, нека се потопим и открием очарователните причини зад това поведение!

Тяло: Акулите са удивителни същества, които живеят в океаните по целия свят, включително Гренландия. Те са известни със силните си тела и способността си да плуват много бързо. Въпреки това, когато става въпрос за Гренландия, акулите са склонни да плуват по-бавно. Но защо е така?

Първо, важно е да се разбере, че Гренландия се намира в северната част на нашата планета, много близо до Северния полюс. Това означава, че водата в Гренландия е изключително студена, много по-студена от това, с което акулите са свикнали в други части на света. Точно както ни е по-трудно да се движим бързо при много ниски температури, акулите също се забавят в студена вода.

Второ, студената вода влияе върху метаболизма на акулите. Метаболизмът е като двигател, който помага на животните да се движат и да правят всичко, което трябва. В студена вода метаболизмът на акулите се забавя. Това е малко като тялото ви да се забави, когато се чувствате наистина студено навън и просто искате да се завиете на топло и да се движите по-бавно.

И накрая, плячката, която акулите обикновено ядат в Гренландия, също се движи бавно в студената вода. Акулите са отлични ловци и са се приспособили да ловят плячката си ефективно. В по-студените води обаче животните, които акулите обичат да ядат, също плуват по-бавно. И така, акулите регулират скоростта си, за да съответства на тази на плячката си, което ги прави по-лесни за улавяне на храна.

Заключение: И така, в заключение, акулите плуват по-бавно в Гренландия поради няколко причини. Изключително студената вода влияе на метаболизма им, карайки ги да се забавят. Освен това плячката, която ловуват в Гренландия, се движи по-бавно, така че акулите се адаптират към скоростта им. Всичко е въпрос на оцеляване и адаптиране към уникалните условия на тяхната среда.

Надявам се, че сте намерили това обяснение за интересно, 3 клас. Не забравяйте, че има толкова много да научите за невероятния свят на биологията, а акулите са само една малка част онего. Продължавайте да изследвате и да задавате въпроси!

Имаме  2 възможности:

1. Копиране на генерирания текст в клипборда

2.  Изтегляне на текста във файл!

петък, 22 септември 2023 г.

Създаване на бот с gptbots.ai

 Днес споделям опита си да създам бот, който да бъде гид и насочва потербителя как да се забавлява и какво да види в Сандански и околностите му.

Безплатният акаунт в gptbots.ai ни дава възможност много лесно да създадем бот, който да ни помага в бизнеса. А защо не и в учебния час?

Първото нещо което трябва да направиш е да избереш типа на бота. Имате 3 възможности:

Аз избрах тип за знания. 
След това трябваше да направя покана, т.е. да опиша какво искате ботът да прави. Колкото повече данни дадете, толкова по лесно изкуствения интелект ще разбере и ще дава по-точни отговори. Аз определих моя бот да бъде водач на посетители в Сандански и околността. Да дава информация за забележителности, места който трябва да посетиш както и хотели и заведения за хранене.
Ако обаче нямате идея какво да пишете, можете да изберете покана от списъка, например - преводач и в полето имате готова покана,  която описва самоличността му.


Тъй като поканата е на английския, използвах преводач за да получа българско описание.
Избирате модел и настройвате паметта му.
Хареса ми възможността на системата да предложи  3  въпроса за потребителя.

 
След като създадете бота с  бутон СЪЗДАВАНЕ трябва да го обучите.
Как става това? Като започнете да му предоставяте информация за учене - от текст въведен от вас, URL адрес, от файл или с въпроси. Тази информация трябва да се добави. 
Изчакваме за да получим статус - научих се :).
И след това можете да тествате, да редактирате и да го поправяте ако греши.
Можете да въведете начално съобщение и изображение за идентифициране на самия бот.

Това е поканата която направих, но както виждате, може тя да бъде по-подробна, с 1638 символа.


След като сте създали и обучили вашия бот, може да го споделяте. 



Недостатъкът на безплатната версия е ограничаване на потреблението във време и ползватели:

А това в връзката която получих:
Очаквам да видя какво се случва след изтичане срока на валидност!

Останаха ми няколко кредита. Акаунтът обаче е неограничен :) Ще видим следващия месец...



Препоръчвам всеки да направи тест!

ПП. Тествайки ботът, който е за посетители на Сандански, мой приятел го пита коя съм аз. За съжаление, той си измисли ... и се наложи да го дообуча. 
Благодарност на Росица Минева и всички онези, които тестваха бота!





четвъртък, 21 септември 2023 г.

Създаване на формуляри с BlockSurvey и неговия AI

Попаднах на BlockSurvey и  използвах неговия AI. Създадох формуляр за проучване сред учителите и тяхното желание да използват изкуствения интелект в своята работа.

Впечатлена съм - освен линк за споделяне има възможност и за интегриране - чрез код, чрез изскачащи прозорци или  плъзгачи. 

Това е линк към формуляра, който ИИ ми създаде тук

В BlockSurvey българският език не е наличен за избор, но добре работи след като му зададете заданието на  БГ. 

Няма ограничение във времето за използване на безплатен акаунт , но безплатният план дава възможност видими да са отговорите на 30 човека.

По какво се различава BlockSurvey от SurveyMonkey, TypeForm и Google Forms?

BlockSurvey дава  цифрови права за потребителите. Това означава, че собствеността върху акаунта или самоличността и собствеността върху данните е на потребителя, а не на доставчика на платформата. С BlockSurvey всичките данни са криптирани от край до край и имате ключовете за тях. Това предотвратява нарушения на данните, изтичане, събиране и проблеми с доверието.  




вторник, 19 септември 2023 г.

Rockett AI - безплатен набор от инструменти за учители

  Rockett AI е платформа  за преподавателите с авангардна AI технология.

Наборът от 8 безплатни инструменти могат да подпомогнат работата на всеки учител като  изкуственият интелект  му даде възможност да се освободи от рутинни дейности. Така ще  му остане повече време за  провеждане на ефективно обучение и насърчаване на ученика за разкриване на пълния потенциал. 

Списък на безплатни инструменти:

  • Генериране на дейности - след избор на учебна програма, възраст на ученика и учебен предмет, ИИ предлага списък от дейности, който да развият уменията на ученика.;
  • Създаване на обяснения към даден проблем.. Отново се избира учебна програма, възраст и учебен предмет както и какво желаете да бъде обяснено;
  • Твърдения с отговор вярно или не - ИИ генерира въпроси и показва верния отговор;
  • Генериране на въпроси и отговори към текст въведен от учителя;
  • Генериране  на знания - създава списък със знания по дадена тема или предмет. Извежда речник, знания по категории и дава съвети за безопасност.
  • Генератор на ребуси - ИИ генерира история в която думи са заменени с емотикони. Учителят въвежда темата за историята.
  • Генератор на поеми -  ИИ генерира стихотворение по дадена тема. Има възможност да се избере стил като хайку, ода, епос, сонет и т.н.
  • Генератор на съвети за подкрепа - Тук е необходимо да се  въведе каква е ролята на човека, имащ нужда от подкрепа, от какво се нуждае и кратко описание. 
Платформата дава добри резултати на български език. Но материалите трябва да бъдат съобразени с нашите учебни програми. Налична е връзка с програми на Великобритания, Ирландия и Шотландия до 6ти клас.
Всички генерирани ресурси могат да бъдат оформени в Word документ.


сряда, 13 септември 2023 г.

QuestionWell - генератор на тестове в помощ на учителя



QuestionWell генерира безкраен набор от тестови въпроси, за да можете да се съсредоточите върху това, което има значение.

Просто въведете някакъв текст  и AI ще създадеосновни въпроси, учебни цели и подравнени въпроси с избираем отговор.
Безплатният акаунт дава възможност да:
  •  Създавате и редактирате въпроси с множествен избор;
  •  Експорт в Kahoot, Quizziz, Canvas и Google Slide, Google Forms, DOC и др.
  •  Създаване на  основни въпроси.
  •  Неограничен  брой от въпроси.
  •  Изпращане на линк и създаване на печатно копие.
  •  Отчет, генериран от AI.
Чудесна възможност за проверка на работата на ИИ е възможността да направите справка за истинността на предложения отговор като ползвате търсене с Google.



За да получите тест на български език, трябва да изберете руски.👦👦👦 Приложението разбира кирилица и нещата се случват добре.

Тестов пример - тук




вторник, 12 септември 2023 г.

Гласови бележки в помощ на ученика

Всеки ден откривам по нещо ново! Това е прекрасно! 
Добавка към браузер:
Добавката е прекрасно допълнение на звуков коментар към тест, който ще изпращате на учениците или ваш коментар по време на проверка на работата на ученика. Перфектна интеграция с GOOGLE CLASSROOM!
Безплатната версия ни дава да създадем 20 едноминутни гласови бележки на месец навсякъде!
Малко, но все пак е нещо!


Създаване на тестове с conker.ai

 Впечателна! линк 

Въпреки липсата на български език, приложението работи с него!

Как? Ами просто - пишете на български, т.е. въвеждате текст по който искате изкуствения интелект да ви генерира тест, избирате брой въпроси, тип. и ето - налице е работата му, даже в google form, подходящо за учене и самооценяване.

Въведох кратък текст за Третата българска държава, с 5 върпоса с избор:

резултат от работата ми ТУК

Веднъж генериран теста може да бъде споделян по няколко начина:

* с линк; * с вграждане, * с QRкод  *на хартия *в google form, както направих!



а това е код към него