Превод

неделя, 17 май 2015 г.

Волтера - обичам те!

Земеделска професионална гимназия развя българския флаг в Тоскана, Италия

Екипът на гимназията, включващ петима ученици и четирима педагози, се завърна от Италия. Посещението ни в градчето Волтера бe свързано с финална работна среща по проект „Вълшебни тухли за европейско гражданство“ – училищни партньорства, секторна програма Коменски към програма „Учене през целия живот“.
По време на шестата, последна среща между 11 училища от 10 страни бе направена количествена и качествена оценка на проекта. През тези две години ние сме били заедно един месец /30 дни/. В работните срещи са участвали 205 учители и 222 ученици. Създадени са повече от 66 презентации по темата „Европейско гражданство“, изграден е виртуален музей „Седем чудеса“ ( http://museum.magicbricks.eu/ ). Написаните истории по картина на Ботичели, Веласкес и П.Кройер, историите на тема „Дори и стените говорят“, на база на кореспонденция между ученици и задържани бяха издадени в отделни книги. Представено бе досие с казуси за правата на лишените от свобода с ученически коментари и разсъждения за тяхното достойнство и правото им на рехабилитация, направени във Фейсбук, страница Magic Case Study. Дейностите, свързани с гражданството се събраха в общо портфолио. Бяха създадени 11 изскачащи книги, по една за всяко училище. Издадените материали. включващи общия труд на учениците от партньорските училища, са доказателство за доброто сътрудничество, за придобити и усъвършенствани умения за учене в междукултурна среда.

Финалната среща ни даде възможност да присъстваме на откриването на изложбата „Вълшебни тапети“. Думите солидарност, равенство и мир вдъхновиха учениците . Те нарисуваха картини, които обединени в тематични тапети, се превърнаха поредното доказателство за ефекта от екипната работа.
Посещението на затвора във Волтера от учителите и участието на учениците в ателие за обработка на алабастър, ателие за изработване на изскачащи книги и изделия от хартия, грънчарство бяха интересни и впечатляващи.
Посетихме Пиза и се опитахме да изправим наклонената кула, разходихме се в Лука, родния град на Пучини и разходихме се из Сасо Писано, уникално място с гейзери, от които на интервали изригва на голяма височина фонтан от вряща вода и пара. Природната даденост се използва като геотермалната енергия се превръща в електричество, а врящата вода и парата от гейзера - в средство за отопление. Варовикът и другите минерали се използват в строителството.
Времето, прекарано в Италия с приятели, сред крепостни стени, тесни улички, катедрали, срeд много и подбрани с вкус цветя по балкончетата и дуварчета, край магазинчетата и работилнички, където може да се види обработката на алабастър по стара технология, бе малко, но достатъчно, за да усетим чара на Италия от вчера и днес.
Тръгнахме си за България с прекрасни спомени и нови приятелства.
Участници в среща по проект „Вълшебни тухли за европейско гражданство”дейност „Училищни партньорства” секторна програма Коменски, програма „Учене през целия живот” :
1. Емил Терзийски – директор
2. Ваня Гоцева – помощник- директор, административно-стопанската дейност
3. Дина Кирилова – координатор по проекта, главен учител по информатика и ИТ
4. Румяна Терзиева-Ханджийска – учител по английски език
5. Цветелина Арнаудова – ученичка от 10 клас
6. Габриела Пехливанова – ученичка от 10 клас
7. Андон Пъхлев – ученик от 11 клас
8. Надя Манджовска – ученичка от 11 клас
9. Веницислава Узунова - ученичка от 11 клас
PS – Дейността се финансира по линия на Програмата за учене през целия живот. За съдържанието носят отговорност единствено авторите. Европейската комисия и Националната агенция не поемат отговорност за начина, по който предоставената информация може да бъде използвана.



понеделник, 4 май 2015 г.

Dvolver moviemaker и как да направим анимиран клип

Случайно ( а може би не) попаднах на блога на Nik Peachey и се запознах с чудесен инструмент наречен Dvolver Moviemaker.
Опитах го и останах много доволна от резултата. Единствения недостатък е, че не може да работи с кирилица, но ...
Dvolver Moviemaker е инструмент,с който можете да създавате свои собствени анимирани клипчета. Достатъчно е да изберете среда, сценарии, герой и да му поставите
собствен текст диалогов балон. Така създаденото клипче могат да се изпраща по електронна поща или да бъде вграждано в блог или сайт за да се гледа.
Как да използваме Dvolver:
За да използвате Dvolver трябва да отидете на сайта Dvolver http://www.dvolver.com/moviemaker/make.html
Резултатът ще бъде:


Ето какво избрах аз:
Избирам сценарий с един герой, подходящ за драма :
Избирам самият герой - в случая Клара Боу :)
Сега остава да сложа репликата на Клара
След като направя озвучаване мога да приключа или да добавя нова СЦЕНА.
Избирам първото за да стигна до края.
След въвеждане на име и избор на дизайн остава да видим резултатът от работата.
Вече мога да изпратя клипа по имейл или да го вградя там където желая.
Избирам вграждането от тук:

А сега ще гледам клипчето.

петък, 1 май 2015 г.

Как да учим лесно

За целта използвам платформата http://memorize.com/ и създавам малка задача.
Върху картата на България означавам с А,В и С местоположението на 3 града - София, Сандански и Пловдив. Целта е да се запомни тяхното местоположение.




Така се сдобих с 3 варианта за лесно учене / запомняне местоположението на трите града в България/ :
1. Чрез флашкарти
2. Съвпадение

3. Многовариантен избор

Girls in ICT


вторник, 10 март 2015 г.

Земеделска професионална гимназия развя българския флаг на Акропола


Екипът на гимназията, включващ петима ученици и педагози се завърна от Гърция. Посещението ни в съседната страна бe свързано с работна среща по проект „Вълшебни тухли за европейско гражданство“ – училищни партньорства, секторна програма Коменски към програма „Учене през целия живот“. Домакин на срещата, проведена под наслов „Разнообразие.“ бе начално училище в квартал на Атина. Община Калитея е със 100 000 население, а в самото училище се обучават около 200 ученици от 6 до 12 годишна възраст. Малкият педагогически колектив и техните възпитаници ни посрещната с възстановява на Олимпийските игри. Запаленият олимпийски огъ,н беше чудесен символ за нашето приятелство. Развяти бяха знамената на ЕС и всички страни, участници в проекта.
По време на визитата всеки партньор представи история по картина от нашия виртуалан музей. Българският екип беше подготвил 8 истории, написани по картината на датския художник Педер Северин Krøyer „Мария в градината“ известна като „Розите“. Представихме и три картини – вълшебни тапети, направени с използване на различни техники на работа. Картините обединиха три от вълшебните думи на проекта мир, равенство и солидарност.

Започнахме подготовката на нов проект за между училищно сътрудничество, свързан с харните „И аз ям шедьовър“, чиято цел ще бъде да идентифицираме и получим знания за знания местни и традиционни хранителни продукта; да проучим и анализираме на околната среда, културните, социалните и икономическите компоненти, пряко свързани с храните; да я изследваме и промотираме избран хранителен продукт.
Посетихме националния музей, новият архелогически музей, Акрополът – най-значимия античен монумет в Атина , кварталът Монастираки и неговите малки магазинчета и работилници, площад Синтагма. Снимахме се пред Партенона и на фона на цяла Атина.
Времето, прекарано в съседна Гърция, не бе много, но бе достатъчно, за да усетим позитивизма и гостоприемството на нашите съседи.

Тръгнахме си за България с малко тъга и голямо желание за нови срещи.
Участници в среща по проект „Вълшебни тухли за европейско гражданство” дейност „Училищни партньорства” секторна програма Коменски, програма ‘Учене през целия живот” :

1. Дина Кирилова – координатор по проекта, главен учител по информатика и ИТ
2. Мария Петкова – учител по Английски език
3. Димитър Ангов – ръководител компютърен кабинет
4. Йорданка Пехливанова – учител по технология на храните
5. Харалампи Иванов – учител по свят и личност
6. Виктория Патронска - ученичка от 10 клас
7. Ваня Воденичарова - ученичка от 10 клас
8. Ваня Чакърова - ученичка от 10 клас
9. Кристиян Джалков – ученик от 10 клас
10. Зорница Чикорова - ученичка от 9 клас
PS – Дейността се финансира по линия на Програмата за учение през целия живот. За съдържанието носят отговорност единствено авторите. Европейската комисия и Националната агенция не поемат отговорност за начина, по който предоставената информация може да бъде използвана.

неделя, 1 февруари 2015 г.

Какво можеш да правиш с инструмента ZAPTION



Запознах се с инструмента ZAPTION прочитайки публикацията на г-н Ангел Ангелов със заглавие "23 инструмента за оценка знанията на учениците" и реших да я тествам.

Безплатният акаунт дава следните възможности:

1. Да гледайте много готови видео уроци.

2. Да намерете страхотни образователни видеоклипове от YouTube и Vimeo.

3. Да създайте свои собствени видео уроци и да използвате 6 интерактивни елементи, с които да получите обратна връзка затова до колко вашите ученици осъзнават и разбират гледания видео материал. с един видеоклип. Гледайки клипчето, учениците могат да бъдат поканени да отговорят на въпрос с един или повече отговори, да дадат свободен отговор на въпроса. Даден кадър от клипа може да бъде подкрепен допълнителна текстова или графична информация. Ако искате, за да наблегнете на момент от конкретен кадър, може да подчертаете обект или да го маркирате, използвайки инструмента за рисуване.

4. Така създаденият обучителен ресурс може да бъде споделян с с ученици и приятели.

5. С инструментът може да се следи напредъка на зрителя и да се по получи подробна статистика за това.

6. Има възможност видео уроците, намиращи се в Zaption галерия да бъдат копирани и редактирани след което да бъдат използвани.

Платформата дава възможност за интерактивност на български език.


Кодът, който получaваме за просто вграждане в наш сайт изисква място 965x480px. Ако е необходимо, размерът на прозореца на плеъра може да се промени, като се вгради допълнителен java скрипт.

За да видите какво направих, тествайки като изберете връзката :)


връзка към клипче, което съм направила по-интерактивно с този инструмент

петък, 2 януари 2015 г.

2015 - ГОДИНА НА ...





2015 - Европейска година на развитието


MOTO "Нашият свят, нашето достойнство, нашето бъдеще"
Цел: Сътрудничество за развитие


ООН - 2015 Международна година на светлината.
- 2015 Международна година на почвата.

Glitter Delight - Glitter Graphics Maker - Create Myspace, Hi5, Orkut Glitters
Glitter Delight - прекрасен инструмент

петък, 26 декември 2014 г.

Компютърни мрежи

Урок, представящ предимствата и недостатъците на различните топологии локални мрежи, протоколи и услуги в Интернет. Създаден е с платформа за програмиране без писане на код SmartBuilder
Текстът, който описва съответното предимство и недостатък се скрива и показва при движение на мишката.
Имайте търпение до зареждане на ресурса :)




неделя, 21 декември 2014 г.

Бързо създаване на анимация


Безплатен инструмент - UnFREEz2.1 свали от тук
Използването е невероятно лесно!
1. С влачене поставяте файловете, които ще анимирате!

те трябва да са с разширение gif

2. Настройвате времето за смяната

3. Създавате анимацията !













КАКВО СЪЗДАДОХ набързичко: