Превод

петък, 26 април 2013 г.

Днес, 26 април 2013 година 28 ученика от Земеделска професионална гимназия, гр. Сандански посетиха представителството на Майкрософт в България. Те участваха открит урок в две части. По време на първата част г-жа Теодора Върбанова ,ръководител „Образователни програми“ в Майкрософт България използвайки умело лекция съчетана с беседа запозна учениците с:
- Историята на Майкрософт и ролята на софтуерните продукти на Компанията;
- Представяне на основните софтуерни вертикали на Компанията;
- Майкрософт в България;
- Представяне на най-новите продукти на компанията, до които и учениците ще имат достъп във втората половина на Открития урок;
- Майкрософт и образованието – как Майкрософт подкрепя учениците да реализират своя потенциал;
Въпросите, поставени като казус за решаване стимулираха любопитството и креативността на участниците в открития диалог от което пролича тяхното отношение към образователния процес, базиран на новите ИКТ.
Втората част бе чисто практическа. В нея под ръководството на двама обучени асистенти на Майкрософт България /Любо и Нинчето/ учениците работиха с :
- xBox 360 с Kinect
- Microsoft Surface

- Windows Phone
- Slade for Education
Часът се превърна в забавление и ще се помни дълги дни.
Проведеният открит урок е част от кариерното консултиране, свързано с професията ИТ специалист. Същите ученици са включени в проект CareerITи са ползватели на неговия продукт, като им бе предоставена възможност за безплатно дистанционно обучение по информационни технологии.
Това обучение ще се реализира чрез партньорство на Microsoft IT Academy и всички, които го преминат успешно ще получат напълно безплатно сертификат на Microsoft, удостоверяващ постигнатото ниво компетентност.
Проектът се реализира от Майкрософт и Стопанския факултет на Софийския университет в рамките на програма YouthSpark и неговата цел е да обхване най-добрите и мотивирани ученици на България, като им предостави съвременно обучение по ИТ и предприемачество.
А нашите ученици са добри и мотивирани!!!

неделя, 14 април 2013 г.

Второ международно състезание "Земята - позната и непозната"

Приключи второто състезание "Земята - позната и непозната", проведено под мотото "Късно е вече да сме песимисти". В състезателния ден бяха допуснати за представяне 12 мултимедии и 4 фотоколажа.
Започнало като регионално с участие на ученици от 4 страни - България, Македония, Словакия и Полша / последните две участваха задочно/, тази година страните бяха две - България и Македония. Броят на македонските училища и участниците от тях бе значително по-висок. Учениците от Валандово си тръгнаха със второто място в категория "Мултимедия", третото пък взеха учениците от Прилеп. Учениците от Струмица взеха първо място при есетата и второ при категория "Фотоколаж". Учениците от ЗПГ взеха две първи места - в категория "Мултимедия" и "Фотоколаж", едно второ / есе/ и 2 трети /"есе" и "фотоколаж"/.
Интересни проекти като мултимедия, в която авторите коментираха икономическата криза и как да излизнем от нея и видеоклипа, показващ рисковите фактори при употреба на упойващи вещества , лечението и рехабилитация на алкохолна и наркотична зависимост останаха на четвърто и пето място, защото представянето на проектите не бе свързано с основната тема на състезанието ЗЕМЯТА. Проектите обаче получиха бурни аплодисменти от публиката и всички приеха, че в едно състезание не може всички да заемат първите места . Важното е участието, спомените и придобитите компетентности.
Участниците ще си спомнят за еко-фенерите с техните послания, създадените приятелства и наученото по време на състезателния ден . Ще се помни силното слово на Мария, спечелила първо място в категория "есе" и насърчаващи думи на председателя на Национален ученически екопарламент, г-жа Милка Джиджова. От това състезание всеки си тръгна замислен и решен да работи за клаузата "Чиста околна среда".

Повече подробности - на сайта на състезанието тук
информация от Югозападна агенция

петък, 22 март 2013 г.

Квалификационен семинар в Земеделската гимназия

На 21 март, съгласно план-програмата за квалификация и методическа работа на ЗПГ за учебната 2012/2013 се проведе квалификационен семинар на който учителите споделиха своите добри практики.
Семинарът е продължение на този от 26 ноември 2012, на който учителите бяха запознати с това как да идентифицират и описват своята добра практика и да развиват иновации.
Беше разгледана темата "Дигиталното образование" и нейното приложение при преподаването на математика.
Бяха представени и следните добри практики:
Невена Шингарова - Работа с карикатури в часовете по История и цивилизация.
изтеглете от тук
Мария Петкова - Постигане на комуникативна компетентност и интегриране на знанията по професионална подготовкa в часовете по Чужд език.
изтеглете от тук
Даниела Коюмджиева - Екипна работа съчетана с ИКТ в часовете по счетоводство. Представяне на методическа разработка на тема "Шахматна оборотна ведомост" по Счетоводство./ Урокът е публикуван в сайта на главния учител /
Мариана Панделиева - „Повишаване мотивацията за учене чрез използване на ИКТ в обучението по БЕЛ”. Прилагане на използвана методика за създаване на литературни произведения, писани на ротационен принцип от учениците./ Методиката е публикувана в сайт "Иновации в управлението"
Мария Удева - Провеждането на ден на здравословното хранене - ключ към здравословния начин на на живот - добра практика реализирана от учениците от направление "Храни и напитки" .
Повече са практиката тук
Людмила Каратанчева - Използване на елементи от методиката JUMP Math в часовете по производствена практика в аграрните науки.
Повече са практиката тук

събота, 16 март 2013 г.

Мотивационен лагер "Без отсъствия"


Участници в проект по мярка "Без отсъствие" от Национална програма "На училище без отсъствия" посетиха град Банско.
Там те обсъдиха изпълнението на план-програмата по мярката, решаваха казуси и предлагаха решения за намаляване броя на отсъствията. Работейки в екип от 10-11 души те показаха умение да изпълняват различни роли в определени ситуации. Най-позната и най-близка до тях е ролята на класния ръководител. Ролята на директорът се свързва с наказанието и финансирането на различни дейности. Една част от учениците считат, че училището не е социална организация и че не е негово задължение да подпомага финансово нуждаещите, но всички познават функциите на социалните служби и смятат че те трябва да съдействат в борбата с отсъствията от училище.
Почти всички екипи свързват думата "УЧИЛИЩЕ" с приятелите, то е място за знания, място където са оценявани. Една част от тях правят асоциация на училището с провежданите часове и очакваните ваканции, а други го определят като място за работа по проекти, място за комуникация. Интересен е факта, че един от екипите посочва училището като място в което ученикът получава стрес.
Дискутирайки различни ситуации те стигнаха до следните изводи:
1. Трябва да се търсят причините за отсъствието на конкретния ученик.
2. С него трябва да работи индивидуално и класния ръководител и психолога на училището.
3. Родителите трябва да бъдат отговорни за действията на ученика и ако това не е така да им бъдат отнемани родителските права.
4. Не трябва да се правят много компромиси когато става дума за наказание. Когато те са постоянни, резултатът е с обратен ефект.
5. Трябва да се привлича вниманието на ученика в училище и да се повишава мотивацията му като часовете се провеждат по нов начин и са атрактивни и забавни.
Презентация, използвана по време на лагера

понеделник, 4 март 2013 г.

Клуб "Активно здрави"


В края на м. февруари група ученици от Земеделската гимназия, гр. Сандански учредиха клуб към Българския младежки червен кръст. Инициативата беше на Зорница Танчева / 11 клас/ , която заедно със своята съученичка Симона Алексиева увлече след себе си ученици от осми и девети клас. На своето първо събрание клубът прие и своя план за действие..

вторник, 29 януари 2013 г.

Квалификационен семинар в ЗПГ

На 28 януари 2013 учителите от Земеделската гимназия участваха в поредния семинар на тема "Използване на облачни технологии в класната стая"

Темата цели да подобри уменията на учителите за прилагане на интерактивни Web инструменти в учебния час. Разгледани бяха и конкретни предложения за използване на WallWisher, като инструмент за преподаване и комуникация. Смятаме, че с участието си в семинара учителите ще:
1. Успеят да повишат мотивацията за учене на учениците по всички учебни дисциплини.
2. Новите технологии, използвани в часа ще доведат до намаляването отсъствията от някои учебни часове.
3. Ще задълбочим интереса на учениците за използване на облачните технологии и ефективността от тях.
Презентация от семинара:

сряда, 2 януари 2013 г.

Web инструмент Voicethread


Моят първи опит при използването на Voicethread.
Какво представлява накратко този инструмент?
Той дава възможност да се създаде мултимедийно слайд шоу, в което сме поставиили изображения, документи и видео. Към всеки слайд може да се прави коментар - звуков или текстов. Слайдшоуто може да предоставя на други хора, те да правят коментари и т.н. Kогато правиш коментар по шоуто, можеш да отбелязваш с молив /има възможност за избор на цвят/ по отделния слайд.
Всичко това прави инструмента много лесен за употреба в учебния час. Разработеният урок може да се коментира и означава с писалката на Интерактивната дъска. Чудесно :)




директен линк