Превод

неделя, 14 април 2013 г.

Второ международно състезание "Земята - позната и непозната"

Приключи второто състезание "Земята - позната и непозната", проведено под мотото "Късно е вече да сме песимисти". В състезателния ден бяха допуснати за представяне 12 мултимедии и 4 фотоколажа.
Започнало като регионално с участие на ученици от 4 страни - България, Македония, Словакия и Полша / последните две участваха задочно/, тази година страните бяха две - България и Македония. Броят на македонските училища и участниците от тях бе значително по-висок. Учениците от Валандово си тръгнаха със второто място в категория "Мултимедия", третото пък взеха учениците от Прилеп. Учениците от Струмица взеха първо място при есетата и второ при категория "Фотоколаж". Учениците от ЗПГ взеха две първи места - в категория "Мултимедия" и "Фотоколаж", едно второ / есе/ и 2 трети /"есе" и "фотоколаж"/.
Интересни проекти като мултимедия, в която авторите коментираха икономическата криза и как да излизнем от нея и видеоклипа, показващ рисковите фактори при употреба на упойващи вещества , лечението и рехабилитация на алкохолна и наркотична зависимост останаха на четвърто и пето място, защото представянето на проектите не бе свързано с основната тема на състезанието ЗЕМЯТА. Проектите обаче получиха бурни аплодисменти от публиката и всички приеха, че в едно състезание не може всички да заемат първите места . Важното е участието, спомените и придобитите компетентности.
Участниците ще си спомнят за еко-фенерите с техните послания, създадените приятелства и наученото по време на състезателния ден . Ще се помни силното слово на Мария, спечелила първо място в категория "есе" и насърчаващи думи на председателя на Национален ученически екопарламент, г-жа Милка Джиджова. От това състезание всеки си тръгна замислен и решен да работи за клаузата "Чиста околна среда".

Повече подробности - на сайта на състезанието тук
информация от Югозападна агенция

петък, 22 март 2013 г.

Квалификационен семинар в Земеделската гимназия

На 21 март, съгласно план-програмата за квалификация и методическа работа на ЗПГ за учебната 2012/2013 се проведе квалификационен семинар на който учителите споделиха своите добри практики.
Семинарът е продължение на този от 26 ноември 2012, на който учителите бяха запознати с това как да идентифицират и описват своята добра практика и да развиват иновации.
Беше разгледана темата "Дигиталното образование" и нейното приложение при преподаването на математика.
Бяха представени и следните добри практики:
Невена Шингарова - Работа с карикатури в часовете по История и цивилизация.
изтеглете от тук
Мария Петкова - Постигане на комуникативна компетентност и интегриране на знанията по професионална подготовкa в часовете по Чужд език.
изтеглете от тук
Даниела Коюмджиева - Екипна работа съчетана с ИКТ в часовете по счетоводство. Представяне на методическа разработка на тема "Шахматна оборотна ведомост" по Счетоводство./ Урокът е публикуван в сайта на главния учител /
Мариана Панделиева - „Повишаване мотивацията за учене чрез използване на ИКТ в обучението по БЕЛ”. Прилагане на използвана методика за създаване на литературни произведения, писани на ротационен принцип от учениците./ Методиката е публикувана в сайт "Иновации в управлението"
Мария Удева - Провеждането на ден на здравословното хранене - ключ към здравословния начин на на живот - добра практика реализирана от учениците от направление "Храни и напитки" .
Повече са практиката тук
Людмила Каратанчева - Използване на елементи от методиката JUMP Math в часовете по производствена практика в аграрните науки.
Повече са практиката тук

събота, 16 март 2013 г.

Мотивационен лагер "Без отсъствия"


Участници в проект по мярка "Без отсъствие" от Национална програма "На училище без отсъствия" посетиха град Банско.
Там те обсъдиха изпълнението на план-програмата по мярката, решаваха казуси и предлагаха решения за намаляване броя на отсъствията. Работейки в екип от 10-11 души те показаха умение да изпълняват различни роли в определени ситуации. Най-позната и най-близка до тях е ролята на класния ръководител. Ролята на директорът се свързва с наказанието и финансирането на различни дейности. Една част от учениците считат, че училището не е социална организация и че не е негово задължение да подпомага финансово нуждаещите, но всички познават функциите на социалните служби и смятат че те трябва да съдействат в борбата с отсъствията от училище.
Почти всички екипи свързват думата "УЧИЛИЩЕ" с приятелите, то е място за знания, място където са оценявани. Една част от тях правят асоциация на училището с провежданите часове и очакваните ваканции, а други го определят като място за работа по проекти, място за комуникация. Интересен е факта, че един от екипите посочва училището като място в което ученикът получава стрес.
Дискутирайки различни ситуации те стигнаха до следните изводи:
1. Трябва да се търсят причините за отсъствието на конкретния ученик.
2. С него трябва да работи индивидуално и класния ръководител и психолога на училището.
3. Родителите трябва да бъдат отговорни за действията на ученика и ако това не е така да им бъдат отнемани родителските права.
4. Не трябва да се правят много компромиси когато става дума за наказание. Когато те са постоянни, резултатът е с обратен ефект.
5. Трябва да се привлича вниманието на ученика в училище и да се повишава мотивацията му като часовете се провеждат по нов начин и са атрактивни и забавни.
Презентация, използвана по време на лагера

понеделник, 4 март 2013 г.

Клуб "Активно здрави"


В края на м. февруари група ученици от Земеделската гимназия, гр. Сандански учредиха клуб към Българския младежки червен кръст. Инициативата беше на Зорница Танчева / 11 клас/ , която заедно със своята съученичка Симона Алексиева увлече след себе си ученици от осми и девети клас. На своето първо събрание клубът прие и своя план за действие..

вторник, 29 януари 2013 г.

Квалификационен семинар в ЗПГ

На 28 януари 2013 учителите от Земеделската гимназия участваха в поредния семинар на тема "Използване на облачни технологии в класната стая"

Темата цели да подобри уменията на учителите за прилагане на интерактивни Web инструменти в учебния час. Разгледани бяха и конкретни предложения за използване на WallWisher, като инструмент за преподаване и комуникация. Смятаме, че с участието си в семинара учителите ще:
1. Успеят да повишат мотивацията за учене на учениците по всички учебни дисциплини.
2. Новите технологии, използвани в часа ще доведат до намаляването отсъствията от някои учебни часове.
3. Ще задълбочим интереса на учениците за използване на облачните технологии и ефективността от тях.
Презентация от семинара:

сряда, 2 януари 2013 г.

Web инструмент Voicethread


Моят първи опит при използването на Voicethread.
Какво представлява накратко този инструмент?
Той дава възможност да се създаде мултимедийно слайд шоу, в което сме поставиили изображения, документи и видео. Към всеки слайд може да се прави коментар - звуков или текстов. Слайдшоуто може да предоставя на други хора, те да правят коментари и т.н. Kогато правиш коментар по шоуто, можеш да отбелязваш с молив /има възможност за избор на цвят/ по отделния слайд.
Всичко това прави инструмента много лесен за употреба в учебния час. Разработеният урок може да се коментира и означава с писалката на Интерактивната дъска. Чудесно :)




директен линк

понеделник, 17 декември 2012 г.

Какво е Wall Wisher

“Wall Wisher” е безплатен Web 2.0 онлайн инструмент, където всеки може да се изгради "стена".
На стената може да се поставят снимки, видео, презентации, PDF документи, таблици или връзки към Web страници.
Моят първи опит за работа с инструмента :

четвъртък, 13 декември 2012 г.

за реформта в образователната система

Сравнение между традициите и подход, базиран на компетентностите
извадка от Стратегически изисквания на софтуерната индустрия за реформа на образователната система на БАИТ

вторник, 4 декември 2012 г.

Български учител номиниран за наградите на EDUBLOG 2012г.

И така официалните номинации на
вече са факт. Най-радостното е, че тази година за ПЪРВИ ПЪТ е номиниран уеб ресурс от България. Това е образователното wiki на г-жа Росица Минева от Стара Загора:. Един невероятен ресурс, който може да бъде от полза на всички, които изучават английски език.
Нека да я подкрепим с гласуване.
Следва втори етап на Наградите. В този етап, публиката гласува т.е. сега всичко е в наши ръце и само от нас зависи ще бъде ли представено българското образование в Осло или не. А аз съм убедена, че няма по-качествен учител от г-жа Минева, който може ДОСТОЙНО да направи това.
И така ето какво може да направите ако сте горд от факта, че България има шанс да участва в годишните награди на Edublog :
1. Посетете страницата за гласуване.
2. От падащото меню изберете категория.
За България гласуваме само в раздел “Образователно уики”.
Избираме категория от падащото меню и маркираме желаното.
А то е: